خرید و دانلود گزارش کارآموزی طراحی و بهبود سیستم کنترل کیفیت (کامل)
رشته مهندسی صنایع تحلیل سیستم&zwnj ها
تعداد صفحات:99
نوع فایل :WORD
شرکت پلاستیران
چکیده گزارش کارآموزی طراحی و بهبود سیستم کنترل کیفیت:
امروزه کیفیت به عنوان عامل اصلی در تصمیم&zwnj گیری مشتریان در مرحلة ارزیابی محصول و یا خدمات به کار می&zwnj رود. بدون شک همه بر این باوریم که محصول کیفیت و حضور در صحنة رقابت داخلی و جهانی با شعار دادن تحقق نمی&zwnj یابد بلکه دستیابی به این امر مهم فقط با شناخت و استفاده از روشهای علمی مربوطه امکان&zwnj پذیر است. از مجموعه روشهای علمی مورد استفاده در علم کیفیت، روشهای آماری اهمیت خاص را دارا بوده و برای به کار بردن روشهای آماری استفاده از رایانه امری بدیهی است. آمار و در پی آن کنترل کیفیت، علومی هستند که براساس داده&zwnj های جمع&zwnj آوری شده تخمین می زنند و به تصمیم&zwnj گیری کمک می&zwnj کنند بنابراین کار با حجم داده&zwnj های فراوان در راستای تجزیه و تحلیل و نیل به هدف امری اجتناب&zwnj ناپذیر است.
SPC نیز یکی از تکنیک&zwnj هایی می&zwnj باشد که با استفاده از روشهای آماری و در صورت اجرای صحیح، بهبود چشمگیر کیفیت و کاهش قابل توجهی را در هزینه تمام شده کالا به ارمغان می&zwnj آورد. در پروژه حاضر سعی شده است با استفاده از نمودارهای تجزیه و تحلیل به سئوالات زیر پاسخ داده شود:
1. مواد اولیه با چه مجوزی وارد می&zwnj شوند؟
2. اقلام نیم ساخته با چه مجوزی وارد مرحلة بعدی می&zwnj شوند؟
3. قطعات تمام شده با چه مجوزی جهت خریدار ارسال می&zwnj شوند؟
فهرست گزارش کارآموزی طراحی و بهبود سیستم کنترل کیفیت:
فصل اول:
شناختی مختصر در مورد کنترل کیفیت آماری
فصل دوم:
معرفی شرکت انتخاب شده
فصل سوم:
معرفی تفضیلی محصولات
فصل چهارم
استاندارد محصولات انتخاب شده
فصل پنجم
طرح کنترل کیفیت آماری محصولات کارخانه
فصل ششم
نمودار درصد ضایعات باک پژو
بخش اول: نتایج حاصل از بررسی نمودارهای فوق
بخش دوم: محاسبات مربوط به نمودارهای کنترل P و P تثبیت شده و خطای نوع II
بخش سوم: منحنی مشخصة عملکرد نمودار کنترل P
بخش چهارم: محاسبات و نمودارها
فهرست منابع و مآخذ
قسمتی از گزارش کارآموزی طراحی و بهبود سیستم کنترل کیفیت:
هزینه&zwnj های کیفیت
هزینه&zwnj های مرتبط با تولید، شناسایی، تعمیر و یا اجتناب از تولید محصولات فاقد انطباق را هزینه&zwnj های کیفیت می&zwnj نامند. اغلب سازمانهای تولیدی و خدماتی معمولاً هزینه&zwnj های کیفیت را به چهار گروه تقسیم&zwnj بندی می&zwnj کنند:
هزینه&zwnj های پیشگیری، هزینه&zwnj های ارزیابی، هزینه&zwnj های خرابی داخلی و هزینه&zwnj های خرابی خارچی. هزینه&zwnj های پیشگیری آن دسته از هزینه&zwnj هایی هستند که در ارتباط با طراحی و تولید محصول جهت پیشگیری از تولید محصولات فاقد انطباق صرف گردیده&zwnj اند مانند طراحی محصول / فرآیند.
هزینة ارزیابی:&zwnj آن دسته از هزینه&zwnj هایی هستند که به دلیل اندازه&zwnj گیری، ارزیابی یا ممیزی محصولات قطعات و مواد خریداری شده جهت کسب اطمینان از اینکه آنها با استانداردهای از قبل تعیین شده انطباق دارند و به وجود می&zwnj آیند مانند بارزی و آزمایش مواد ورودی.
هزینه&zwnj های خرابی داخلی: هزینه&zwnj های داخلی زمانی به وجود می&zwnj آیند که محصولات قطعات مواد و خدمات ارائه شده نتوانند خواسته&zwnj های کیفی مورد نظر را برآورده سازند این گونه عدم توانایی ها قبل از رسیدن به دست مشتری در درون سازمان شناسایی می&zwnj گردنند مانند: دوباره&zwnj کاری.
لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-109576-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d9%83%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d9%8a-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%8a-%d9%88-%d8%a8%d9%87%d8%a8%d9%88%d8%af/
- ۹۵/۰۷/۱۱