
یک اختلال یاد&zwnj گیری، اختلالی عصب زیست شناختی است که از یک مشکل جد&zwnj ی د&zwnj ر خواند&zwnj ن، حساب کرد&zwnj ن و یا کلمه&zwnj بند&zwnj ی نوشتن به وجود&zwnj می&zwnj آید&zwnj که انتظار نمی&zwnj رود&zwnj به یک فرد&zwnj عاد&zwnj ی نسبت د&zwnj اد&zwnj ه شود&zwnj . یک اختلال یاد&zwnj گیری نه یک اختلال یاد&zwnj گیری است ونه به وسیله ی یک اختلال هیجانی ایجاد&zwnj می&zwnj شود&zwnj . اگر د&zwnj رست ارزیابی نشود&zwnj تأثیر بالقوه&zwnj ای روی عملکرد&zwnj ناسازگارانه&zwnj ی فرد&zwnj د&zwnj ارد&zwnj و د&zwnj ر حوزه&zwnj های چند&zwnj گانه&zwnj ی زند&zwnj گی ضعف ایجاد&zwnj می&zwnj نماید&zwnj . وقتی فرد&zwnj ی مظنون به اختلال یاد&zwnj گیری می&zwnj شود&zwnj ، یک ارزشیابی عصب روان&zwnj شناختی توانایی&zwnj ها ضروری است تا منبع مشکل را به علاوه د&zwnj ر حوزه&zwnj های توانایی عصب روان&zwnj شناختی تعیین کند&zwnj که می&zwnj تواند&zwnj به عنوان پایه&zwnj ای برای فنون جبرانی و اختیارات د&zwnj رمانی باشد&zwnj .
اختلال یاد&zwnj گیری چیست؟
یک اختلال یاد&zwnj گیری1 به وسیله متخصصان بهد&zwnj اشت روانی و پزشکی به عنوان یک اختلال عصب زیست شناختی و یا اختلال پرد&zwnj ازش زبان تشخیص د&zwnj اد&zwnj ه شد&zwnj ه که به وسیله عملکرد&zwnj مغز به وجود&zwnj آمد&zwnj ه است. یکی از پیامد&zwnj های ناکارآمد&zwnj ی مغز شیوه&zwnj ای که افراد&zwnj مبتلا به اختلال یاد&zwnj گیری اطلاعات را کسب کرد&zwnj ه و پرد&zwnj ازش می&zwnj کنند&zwnj که از عملکرد&zwnj عاد&zwnj ی و قابل انتظار برای کود&zwnj ک یا بزرگسالی که می&zwnj تواند&zwnj بد&zwnj ون مشکل جد&zwnj ی یاد&zwnj بگیرد&zwnj ، متفاوت است. یک اختلال یاد&zwnj گیری ممکن است از لحاظ علمی&zwnj د&zwnj ر حوزه&zwnj های شناسایی کلمه، اد&zwnj راک خواند&zwnj ن، حساب کرد&zwnj ن، استد&zwnj لال کرد&zwnj ن، هجی کرد&zwnj ن ویا کلمه&zwnj بند&zwnj ی نوشتن به وجود&zwnj آید&zwnj . یک اختلال یاد&zwnj گیری غالبا وابسته به عملکرد&zwnj غیرعاد&zwnj ی مغز به علاوه د&zwnj ر حوزه گفتار است. یک اختلال یاد&zwnj گیری که د&zwnj ر زمینه علمی&zwnj تشخیص د&zwnj اد&zwnj ه شد&zwnj ه است ممکن است د&zwnj ر زمینه&zwnj های د&zwnj یگر نیز اختلال ایجاد&zwnj کند&zwnj . به طور مثال فعالیت&zwnj های روزمره یک فرد&zwnj د&zwnj ر خانه ممکن است از ناتوانی بالقوه حافظه، استد&zwnj لال و یاحل مساله تاثیر بگیرد&zwnj و وابسته به مشکل عصب زیست شناختی باشد&zwnj . به علاوه ممکن است تاثیر نامطلوبی بر ارتباطات اجتماعی بگذارد زیرا که ضعف فرایند&zwnj شناختی فرد&zwnj باعث می&zwnj شود&zwnj که او د&zwnj ر فکر کرد&zwnj ن و یارفتار د&zwnj چار اشتباه ویا د&zwnj چار کج فهمی&zwnj رفتار د&zwnj یگران گرد&zwnj د&zwnj

لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-104370-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c/
- ۹۵/۰۶/۲۰