هدف کلان

  • ۰
  • ۰
مقاله

یک اختلال یاد&zwnj گیری، اختلالی عصب زیست شناختی است که از یک مشکل جد&zwnj ی د&zwnj ر خواند&zwnj ن، حساب کرد&zwnj ن و یا کلمه&zwnj بند&zwnj ی نوشتن به وجود&zwnj می&zwnj آید&zwnj که انتظار نمی&zwnj رود&zwnj به یک فرد&zwnj عاد&zwnj ی نسبت د&zwnj اد&zwnj ه شود&zwnj . یک اختلال یاد&zwnj گیری نه یک اختلال یاد&zwnj گیری است ونه به وسیله ی یک اختلال هیجانی ایجاد&zwnj می&zwnj شود&zwnj . اگر د&zwnj رست ارزیابی نشود&zwnj تأثیر بالقوه&zwnj ای روی عملکرد&zwnj ناسازگارانه&zwnj ی فرد&zwnj د&zwnj ارد&zwnj و د&zwnj ر حوزه&zwnj های چند&zwnj گانه&zwnj ی زند&zwnj گی ضعف ایجاد&zwnj می&zwnj نماید&zwnj . وقتی فرد&zwnj ی مظنون به اختلال یاد&zwnj گیری می&zwnj شود&zwnj ، یک ارزشیابی عصب روان&zwnj شناختی توانایی&zwnj ها ضروری است تا منبع مشکل را به علاوه د&zwnj ر حوزه&zwnj های توانایی عصب روان&zwnj شناختی تعیین کند&zwnj که می&zwnj تواند&zwnj به عنوان پایه&zwnj ای برای فنون جبرانی و اختیارات د&zwnj رمانی باشد&zwnj .

اختلال یاد&zwnj گیری چیست؟

یک اختلال یاد&zwnj گیری1 به وسیله متخصصان بهد&zwnj اشت روانی و پزشکی به عنوان یک اختلال عصب زیست شناختی و یا اختلال پرد&zwnj ازش زبان تشخیص د&zwnj اد&zwnj ه شد&zwnj ه که به وسیله عملکرد&zwnj مغز به وجود&zwnj آمد&zwnj ه است. یکی از پیامد&zwnj های ناکارآمد&zwnj ی مغز شیوه&zwnj ای که افراد&zwnj مبتلا به اختلال یاد&zwnj گیری اطلاعات را کسب کرد&zwnj ه و پرد&zwnj ازش می&zwnj کنند&zwnj که از عملکرد&zwnj عاد&zwnj ی و قابل انتظار برای کود&zwnj ک یا بزرگسالی که می&zwnj تواند&zwnj بد&zwnj ون مشکل جد&zwnj ی یاد&zwnj بگیرد&zwnj ، متفاوت است. یک اختلال یاد&zwnj گیری ممکن است از لحاظ علمی&zwnj د&zwnj ر حوزه&zwnj های شناسایی کلمه، اد&zwnj راک خواند&zwnj ن، حساب کرد&zwnj ن، استد&zwnj لال کرد&zwnj ن، هجی کرد&zwnj ن ویا کلمه&zwnj بند&zwnj ی نوشتن به وجود&zwnj آید&zwnj . یک اختلال یاد&zwnj گیری غالبا وابسته به عملکرد&zwnj غیرعاد&zwnj ی مغز به علاوه د&zwnj ر حوزه گفتار است. یک اختلال یاد&zwnj گیری که د&zwnj ر زمینه علمی&zwnj تشخیص د&zwnj اد&zwnj ه شد&zwnj ه است ممکن است د&zwnj ر زمینه&zwnj های د&zwnj یگر نیز اختلال ایجاد&zwnj کند&zwnj . به طور مثال فعالیت&zwnj های روزمره یک فرد&zwnj د&zwnj ر خانه ممکن است از ناتوانی بالقوه حافظه، استد&zwnj لال و یاحل مساله تاثیر بگیرد&zwnj و وابسته به مشکل عصب زیست شناختی باشد&zwnj . به علاوه ممکن است تاثیر نامطلوبی بر ارتباطات اجتماعی بگذارد زیرا که ضعف فرایند&zwnj شناختی فرد&zwnj باعث می&zwnj شود&zwnj که او د&zwnj ر فکر کرد&zwnj ن و یارفتار د&zwnj چار اشتباه ویا د&zwnj چار کج فهمی&zwnj رفتار د&zwnj یگران گرد&zwnj د&zwnj


دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-104370-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c/
  • ۹۵/۰۶/۲۰
  • dfgsd rtret43rdt

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی